SİTEMİZ HER GÜN GÜNCELLENMEKTEDİR...

SELCEMİNKAZANI

Killzone 3 İnceleme 2

ORMANDA AV PARTİSİ

Gece görevleri orman ve kar gibi mekanlar oyunun dinamiğini değiştiriyor. Zaten Killzone’un en önemli artısı olan vuruş hissi bu oyunda bir adım daha ileri taşınıyor. Açık mekanlarda bile yakın dövüşün önemi artıyor. Önceki oyunda sadece dipçik vurmakla sınırlı olan yakın dövüş sistemi Killzone 3’te oyunun önemli bir parçası haline geliyor. Artık karanlıkta sessizce ilerleyip düşmanı arkadan yakalayarak boğazını kesebiliyor, yüz yüze kaldığınızda ise vahşi kombolar uygulayabiliyorsunuz. Düşmanın gözlerini çıkarmak, kafasını duvara vurup parçalamak bunlara dahil. Tek seferde rakibi öldürmenizi sağlayan bu varyasyonların internette işinize çok yaradığını belirtelim. Killzone’u benzer oyunlardan ayıran en önemli özellik olan silahların vuruş hissi ise standartları bir gömlek yukarı taşıyor. Killzone’da attığınız her merminin etkisini hissedebiliyorsunuz. Hem silahların tepkisi hem de mermilerin yarattığı vuruş hissi ve ağırlık hissi görülmeye değer. Uyarıyoruz! Killzone’daki bu hisse alıştıktan sonra birçok oyun sizde su tabancası kullandığınız hissi uyandırabilir.

Geniş mekanlarda yol almak için yürümekle kısıtlı değilsiniz. Killzone 3’te araç kullanımı eski oyuna göre arttırılmış. Artık birkaç tür robot ve araca binebiliyoruz. En büyük yenilik ise Jetpack kullanımında. Halo: Reach’tekine benzeyen Jetpack kullanımı oyunu çok keyifli hale getiriyor. Alıştığınız zaman Jetpack sizi kanatlı bir ölüm makinesine çeviriyor. Tüm bu keyifli akış, araçlar, silahlar ve görsel şölen ne yazık ki fazla uzun sürmüyor. 5-8 saat arası süren tek kişilik hikayenin tadı damağınızda kalıyor.

 


Killzone’da geliştirilen öğelerden bir tanesi de kontrol sistemi. Killzone 2 bazen hantal kalmasıyla eleştirilen bir kontrol sistemine sahipti. Oyuncuların tepkilerinden yola çıkarak yapımcılar bu sorunu gidermek adına neredeyse bilimsel hassasiyette bir çalışma yapmışlar. Joypad’e bağlanan özel bir geliştirici cihaz tuş tepkisini ölçerken, test amaçlı bir haritada ateş etmek, dönerken ateş etmek, yakın dövüş vuruşlar gibi çeşitli hareketler sergilenip birçok kameraya kaydedilmiş. Ardından milisaniye bazında yapılan ölçümlerde kontrollerdeki gecikme noktaları tespit edilip geliştirilmiş. Killzone 2 ve Killzone 3’ü art arda oynadığınızda gelişmeyi hemen görebiliyorsunuz. Özetleyecek olursak Killzone 3 ele çok daha oturan, tepkilerin çok daha doğal olduğu bir oyun.

JOYPAD SHARPSHOOTER’A KARŞI

Kontrollerin farklı bir boyuta geldiği bir diğer nokta da Move ve Sharpshooter desteği. Oyun Move için birçok özel destekle geliyor. Kumandadakinin aksine daha yumuşak hareketlerle oynadığınızda Move özelliği keyifli olabiliyor. Sharpshooter ise Sony’nin FPS oyunları için geliştirdiği tüfek şeklinde bir aksesuar. Sharpshooter ile Killzone oynamak gerçekten keyifli. Tüfeği omzunuza yaslayıp nişan alarak ilerleyerek kendinizi oyuna kaptırabilirsiniz. Ancak internet ortamında Sharpshooter ile yüksek skor elde etmekte güçlük çekebilirsiniz. Yine de bu çapta büyük bir oyunun Move ve Sharpshooter ile kabul edilebilir bir seviyede oynanıyor olması önemli bir artı.


                                      
   1 2 3 4
TÜRKİYE CANIM FEDA



Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol